انواع شیلنگ براساس کاربرد !

شیلنگ آب متری به طور خاص برای انتقال مایع هیدرولیک به اجزای هیدرولیک، سوپاپ ها، محرک ها و ابزارها طراحی شده است معمولاً انعطاف‌پذیر است، اغلب تقویت می‌شود و معمولاً با چندین لایه تقویت‌ کننده ساخته می‌شود، زیرا سیستم‌های هیدرولیک اغلب در فشارهای بالا یا بسیار بالا کار می‌کنند.

شیلنگ هیدرولیک در طیف گسترده ای از سیستم های هیدرولیک صنعتی استفاده می شود ابعاد، مشخصات عملکرد، مواد و ویژگی‌ها همگی پارامترهای مهمی هستند که هنگام جستجوی شلنگ هیدرولیک باید در نظر گرفته شوند.

آرماتور بدنه یا لاشه پارچه ای، پلاستیکی یا فلزی که ساختار شیلنگ آب باغبانی را برای مقاومت در برابر فشارهای داخلی و خارجی تقویت می کند تقویت شیلنگ هیدرولیک کلیدی است زیرا تضمین می کند که شلنگ می تواند فشارهای بالا را تحمل کند از انواع آرماتورها می توان به سیم بافته و سیم مارپیچ اشاره کرد.

تقویت قیطان سیم (با برچسب W در برگه های داده) معمولاً انعطاف پذیری بیشتری را ارائه می دهد، اما در برنامه های کاربردی با ضربه بالا بسیار مستعد شکست است.

تقویت مارپیچی سیم (با برچسب S در برگه های داده) معمولاً استحکام بیشتری ارائه می دهد، اما از سختی افزایش یافته و حداقل شعاع خمش رنج می برد برخی از فناوری های جدید شلنگ مارپیچ بر مشکل انعطاف ناپذیری غلبه می کنند.

ابعاد
سایز بندی اساسی ترین و ضروری ترین عامل در انتخاب شیلنگ گاز نسوز است مشخصات سایز شلنگ هیدرولیک شامل قطر داخلی، قطر خارجی و طول می باشد.

روکش – روکش لاستیکی، پلاستیکی، فلزی یا پارچه ای که از آسیب ناشی از سایش، سایش و محیط محافظت می کند بر اساس نوع بافت یا ساختار بافت و تعداد لایه های مواد، طرح های مختلفی از شلنگ وجود دارد.

می تواند باعث افت فشار بیش از حد، نشت و آسیب به سیستم شود نمودار زیر مرجعی برای اعداد خط تیره (مخفف اندازه شلنگ) و اندازه شیلنگ مربوط به آنها در اینچ ارائه می دهد.

قطر داخلی (I.D.) دهانه فضای خالی در سطح مقطع شیلنگ آب توالت فرنگی است که بر سرعت جریان سیال در داخل شیلنگ تأثیر می گذارد یک شلنگ با I.D بزرگ منجر به عملکرد ضعیف سیستم می شود، در حالی که یک I.D کم اندازه.

  • منابع:
    1. Hydraulic Hose Information
  • تبلیغات: 
    1. جنبه های ضروری روز ماندن علوم افرادی بسیار پرمشغله
    2. ویتامین های موجود در خرما
    3. رژیم غذایی روزانه با غذاهای مغذی طبیعی تر
    4. قدیمی ترین خانه در گیلان موجب ثروتمند شدن صاحبش شد