حنا دست باعث برق انداختن سینک آشپزخانه می شود!!!

برای انتخاب حنای مناسب باید دو عامل را در نظر بگیرید: رنگ اصلی موهایتان و نتیجه ای که می خواهید به دست آورید.

به یاد داشته باشید که اگر برای مثال از رنگ قرمز اصلی تولید شده با Lawsonia inermis روی موهای سفید یا خیلی روشن استفاده کنید، رنگ نهایی به احتمال زیاد نارنجی روشن خواهد بود، اگر می خواهید رنگی برقی و روشن داشته باشید، بسیار عالی است، اما باید از آن اجتناب کنید.

برای کسانی که می خواهند حنا دست خوبی داشتند باشند از حنای قرمز استفاده کنند.

در مغازه‌های گیاه‌پزشکی می‌توانید انواع از قبل آماده شده را پیدا کنید، ایده‌آل برای کسانی که رنگ قهوه‌ای، مشکی یا بلوند می‌خواهند، همه طبیعی و از ترکیب گیاهان مختلف به دست آمده باشند.

اگر موهای قهوه ای دارید و می خواهید انعکاس های شدید داشته باشید، می توانید از رنگ قرمز اصلی به دست آمده از لاوسونیا استفاده کنید که در عین محافظت از مو، سایه های روشن می دهد.

به یاد داشته باشید که زمان نیز می تواند یک متغیر کلیدی باشد.

حنا

نگه‌داشتن کمپرس برای زمان کوتاه‌تر، مثلاً 20 تا 30 دقیقه یا برعکس، افزایش آن به 2 تا 3 ساعت، می‌تواند نتایج متفاوتی به همراه داشته باشد: ایده‌آل این است که آزمایش کنید، به ویژه در ابتدا، زمان‌های کوتاه را رعایت کنید، زیرا به عنوان یک محصول طبیعی، تأثیر می تواند از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت باشد.

تنها با آزمایش در طول زمان می‌توانید متخصص شوید و دقیقاً به آنچه می‌خواهید برسید و جنبه‌های مفید موهای سالم‌تر و قوی‌تر را بدانید.

تهیه حنا و استفاده از مخلوط روی موهای شما می تواند بسیار عملی و سریع باشد: با اولین آزمایشات ناامید نشوید، فقط باید آزمایش کنید و بعد از چند بار اول بسیار ماهر خواهید شد.

مقداری آب را در یک قابلمه گرم کنید؛ در کنار آن، یک ظرف آماده کنید، به عنوان مثال یک کاسه سالاد سفالی به خوبی انجام می شود.

بهتر است از پلاستیک خودداری کنید زیرا در تماس با حنا ممکن است به طور غیر قابل جبرانی رنگ شود.

بسته به مقداری که برای طول موهایتان نیاز دارید، پودر حنا را داخل ظرف بریزید.

آب داغ را کم کم اضافه کرده و نه زیاد جوشیده و با قاشق مخلوط کنید. توجه، این یک لحظه اساسی است: ایده آل این است که با مقادیر کم آب ادامه دهید و پیوسته مخلوط کنید.

در واقع، مقادیر بیش از حد خمیر باعث می شود خمیر بیش از حد مایع شود، که تمایل دارد روی پوست چکه کند.