خواص شگفت انگیز خرمای کبکاب توکلی که باعث سفیدی پوست می شود!!

خرما همچنین می تواند در مورد بیماری های دستگاه گوارش مفید باشد، غنی بودن فیبر خرما باعث تسریع پریستالتیک روده شده و یبوست را تسکین می دهد.

با مشکلات اجابت مزاج، خرمای کبکاب توکلی مخصوصاً توصیه می شود که فیبر غذایی کمی بیشتر از خرمای خام دارد.

در مورد یبوست، یک راه حل خوب نیز ممکن است مکمل های غذایی مانند قرص خرما باشد که ریتم طبیعی حرکات روده را بازیابی می کند.

میوه های خشک برای سندرم روده تحریک پذیر نیز مفید هستند، تریپتوفان موجود در آنها یک اسید آمینه است که در متابولیسم سروتونین نقش دارد – و مقدار کاهش یافته آن ممکن است بر شدت علائم همراه با بیماری تأثیر بگذارد.

خرما همچنین باید در رژیم غذایی افرادی که با اسیدیته بیش از حد دست و پنجه نرم می کنند، دیده شود.

این میوه ها دارای خاصیت قلیایی کننده هستند، یعنی اسیدهای خنثی کننده، به لطف آن PH آب معده را به قلیایی تر تغییر می دهند.

خرما

این به نوبه خود به شما امکان می دهد علائم اسیدیته بیش از حد را کاهش دهید، خرما همچنین در شرایط استرس شدید، خستگی ذهنی یا بی خوابی ارزش رسیدن به آن را دارد.

این میوه ها حاوی ویتامین B هستند که از عملکرد سیستم عصبی حمایت می کنند و تورین که به خواب رفتن را تسهیل می کند و اثر ضد افسردگی دارد.

در مبارزه با استرس اکسیداتیو نیز می توان با مکمل های حاوی خرمای مایع نتایج خوبی به دست آورد که علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش خستگی را کاهش می دهد.

ورزشکاران باید خرما هم بخورند. آنها حاوی مقدار زیادی قندهای ساده هستند، بنابراین منبع عالی انرژی هستند.

علاوه بر این، آنها به طور موثر کمبود گلیکوژن در عضلات و پتاسیم در بدن را تکمیل می کنند، که در طول ورزش طولانی مدت بسیار مهم است.

همچنین به افراد فعال از نظر بدنی مکمل هایی با خرمای مایع توصیه می شود که به حفظ انعطاف پذیری مفاصل کمک می کند و از تولید کلاژن که برای عملکرد صحیح استخوان ها و غضروف ها ضروری است حمایت می کند.