سیب امروز در مشهد را بخورید فرزندان دوقولو بدنیا می آورید

می دانیم که سیب موجب زیبایی و هوش کودک می شود به همین سبب سیب امروز در مشهد تولیدات خود را در کشور زیاد کرده تا ایران و ایرانی فرزندانی باهوش و زیبا تحویل جامعه بدهند و سربلند و سرفراز باشند درتمام مراحل زندگی شان.

سیب در بسیاری از سنت های مذهبی، اغلب به عنوان میوه ای عرفانی یا ممنوعه ظاهر می شود.

کی از مشکلات شناسایی سیب در دین، اساطیر و افسانه‌های عامیانه این است که کلمه سیب به عنوان یک اصطلاح عمومی برای همه میوه‌های (خارجی) غیر از انواع توت‌ها، از جمله آجیل، در اواخر قرن هفدهم استفاده می‌شد.

به عنوان مثال، در اساطیر یونان، قهرمان یونانی هراکلس، به عنوان بخشی از دوازده کار خود، مجبور بود به باغ هسپریدها سفر کند و سیب های طلایی را از درخت زندگی که در مرکز آن رشد می کرد، بچیند.

الهه یونانی اختلاف، اریس ، پس از اینکه از عروسی پلئوس و تتیس کنار گذاشته شد، ناراضی شد.

در تلافی، او یک سیب طلایی را که روی آن نوشته شده بود Καλλίστη ( Kalliste، گاهی اوقات به نام Kallisti ، “برای زیباترین”) به داخل جشن عروسی پرتاب کرد.

سه الهه ادعای سیب را داشتند: هرا ، آتنا و آفرودیت. پاریس تروا برای انتخاب گیرنده تعیین شد.

سیب

پس از رشوه گرفتن از هرا و آتنا، آفرودیت او را با زیباترین زن جهان، هلن اسپارتی وسوسه کرد. او سیب را به آفرودیت داد، بنابراین به طور غیرمستقیم باعث جنگ تروا شد.

بنابراین سیب در یونان باستان برای آفرودیت مقدس تلقی می شد. پرتاب یک سیب به سمت کسی به معنای ابراز عشق خود بود.

و به طور مشابه، گرفتن آن به معنای نشان دادن پذیرش آن عشق بود. در رساله‌ای که ادعای تألیف افلاطون را دارد، آمده است:

من سیب را به سوی تو پرتاب می کنم و اگر می خواهی مرا دوست داشته باشی، آن را بگیر و دخترانه خود را با من در میان بگذار.

اما اگر افکار شما همان چیزی است که من دعا می کنم نیست، حتی در آن صورت آن را بگیرید و در نظر بگیرید که زیبایی چقدر کوتاه است.

آتالانتا، همچنین از اساطیر یونانی، در تلاش برای جلوگیری از ازدواج با همه خواستگاران خود مسابقه داد.

او به جز هیپومنس (همچنین به عنوان ملانیون شناخته می شود، نامی که احتمالاً از خربزه گرفته شده است، کلمه یونانی برای سیب و میوه به طور کلی) پیشی گرفت، که او را با حیله گری شکست داد، نه با سرعت.