عناصر موجود در جیوه مورد توجه دانشمندان انگلیسی قرار گرفت!

رسانایی الکتریکی خوب جیوه باعث می شود که در ظروف چینی و رله های الکتریکی مهر و موم شده بسیار مفید باشد تخلیه الکتریکی از طریق بخار جیوه موجود در یک لوله یا لامپ سیلیس ذوب شده، درخششی مایل به آبی سرشار از نور ماوراء بنفش ایجاد می کند، پدیده ای که در لامپ های فرابنفش، فلورسنت و بخار جیوه با فشار بالا مورد استفاده قرار می گیرد مقداری جیوه در تهیه داروها و قارچ کش های کشاورزی و صنعتی استفاده می شود.

ظرف یکبار مصرف در پوسته زمین به طور متوسط حدود 0.08 گرم (0.003 اونس) در هر تن سنگ وجود دارد سنگ معدن اصلی سولفید قرمز، سینابار است.

در قرن بیستم، استفاده از جیوه در ساخت کلر و هیدروکسید سدیم با الکترولیز آب نمک به این واقعیت بستگی داشت که جیوه به عنوان قطب منفی یا کاتد، سدیم آزاد شده را حل می کند تا یک آمالگام مایع تشکیل دهد با این حال، در اوایل قرن بیست و یکم، کارخانه‌های تولید سلول‌های جیوه برای تولید کلر و هیدروکسید سدیم عمدتاً کنار گذاشته شده‌اند.

جیوه بومی به صورت قطره های جدا شده و گاهی اوقات در توده های سیال بزرگتر، معمولاً با سینابر، نزدیک آتشفشان ها یا چشمه های آب گرم وجود دارد آلیاژهای طبیعی بسیار کمیاب جیوه نیز یافت شده است: moschellandsbergite (با نقره)، potarite (با پالادیوم) و جیوه در تلویزیون قدیمی پارس بیش از 90 درصد از تامین جیوه جهان از چین تامین می شود اغلب محصول جانبی استخراج طلا است.

به دلیل سمی بودن جیوه و تهدید کنترل آلودگی سخت، توجه به روش های ایمن تر استخراج جیوه معطوف شده است اینها به طور کلی بر این واقعیت متکی هستند که سینابار به راحتی در محلول های هیپوکلریت سدیم یا سولفید حل می شود، که جیوه را می توان با رسوب با روی یا آلومینیوم یا با الکترولیز بازیافت کرد.

قیمت پتو گلبافت یک نفره دیجی کالا در عملیات شفت یا روباز استخراج می شود و با شناورسازی تصفیه می شود بیشتر روش‌های استخراج جیوه بر فراریت فلز و این واقعیت است که سینابار به راحتی توسط هوا یا آهک تجزیه می‌شود تا فلز آزاد تولید شود جیوه از سینابر با تفت دادن آن در هوا و به دنبال آن متراکم شدن بخار جیوه استخراج می شود.

  • منابع:
    1. mercury
  • تبلیغات: 
    1. نوشتن نت موسیقی بر روی مقوا کرافت موجب پخش موسیقی شد!
    2. راز مردی که با نوشیدن زهرمار سموم را از بدنش خارج می کرد
    3. کیف چرمی خوب محافظ وسایل شخصی
    4. فیبر نارنگی جنگلی به معده ما حجم می دهد و دفع مناسب