فواید نخود سیاه برای پوست

در صورت وجود سنگ در کلیه یا مثانه، می توانید یک مشت نخود خرد شده را یک شب در آب خیس کنید و صبح روز بعد نخود را با عسل بخورید بیماران زردی می توانند یک مشت نخود کرمانشاه خیسانده شده در آب همراه با دمنوش (گور) بخورند و در صورت تشنگی برای بهبود وضعیت، همان آب را بنوشند این آب در جلوگیری از استفراغ مکرر نیز موثر است.

فواید نخود سیاه برای پوست
نخود آبگوشتی سرشار از فولات، فیبر غذایی، پروتئین، کربوهیدرات، مس، آهن و فسفر و فاقد سدیم و کلسترول است. آنها می توانند به روش های زیر برای پوست شما مفید باشند.

12. درمان لوکودرما:
لوکودرما یک بیماری است که با لکه های سفید روی پوست مشخص می شود مبتلایان به لوکودرما می توانند یک مشت دانه نخود را به همراه 10 گرم تریفالا چوران در 125 میلی لیتر آب به مدت 24 ساعت خیس کنند و با ظاهر شدن جوانه ها بخورند انجام این کار مذهبی به مدت چند ماه می تواند در از بین بردن لکه های سفید موثر باشد.

13. درمان عفونت کرم حلقوی:
نخود برای درمان عفونت کرم حلقوی ذخیره کنید
شاتر استاک

خوردن یک روتی تهیه شده از آرد نخود سیاه هر روز به مدت یک یا دو ماه بدون نمک می تواند عفونت کرم حلقوی را درمان کند.

نحوه استفاده از پراکسید هیدروژن برای کرم های حلقوی
14. مراقبت از پوست صورت:
نخود سیاه با پوست جدا شده و آسیاب می شود تا “بزان” درست شود که برای مراقبت از پوست عالی است و اغلب در بسته های صورت استفاده می شود تا پوستی درخشان و بی عیب به شما بدهد.

15. خواص درمانی:
خمیر تهیه شده از نخود سیاه کیلویی خواص درمانی زیادی دارد و استفاده از آن به همراه خمیر چوب صندل می تواند آکنه و جای جوش را از بین ببرد، آفتاب سوختگی و انواع التهابات پوستی را درمان کند مقدار مساوی از هر دو خمیر را روی جای زخم بمالید، بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد با آب ولرم بشویید تا اثر مطلوب را ببینید.

فواید نخود سیاه برای مو
همه ما آرزوی داشتن موهایی سالم و درخشان را داریم اما متأسفانه سبک زندگی ناسالم ما و همچنین قرار گرفتن در معرض آلودگی های محیطی و مواد شیمیایی مضر، موهای ما را آسیب دیده و مشکلات متعددی برای مو ایجاد می کند به عنوان یک غذای سالم، نخود سیاه می تواند از طرق مختلفی برای موهای شما مفید باشد.

16. رشد مو را تقویت می کند:
نخود سیاه 1401 حاوی ویتامین B6 و روی است هر دوی این مواد معدنی نقش مهمی در ساخت پروتئین مو دارند و در نتیجه فولیکول‌های مو را تقویت کرده و رشد مو را تقویت می‌کنند.

  • منابع:
    1. 19 Amazing Benefits Of Black Chickpeas (Kala Chana) For Skin, Hair And Health
  • تبلیغات: 
    1. سقوط قیمت سکه و دلار در اسفندماه
    2. استفاده افراد مشهور از روبالشی‌های ابریشمی
    3. نکات طلایی برای میلیاردر شدن
    4. مادری که با فلفل توانست جان دخترش را نجات دهد اما…