مشخصات مواد مغذی در کشمش

در حالی که فواید سلامتی سولتانیا و مویز به طور خاص مورد مطالعه قرار نگرفته است، احتمالاً به دلیل مشخصات مواد مغذی قابل مقایسه آنها، اثرات مشابهی بر سلامتی دارند.

در نهایت، اگرچه کشمش پلویی طلایی، سولتانا، مویز می‌تواند یک انتخاب سالم باشد، اما مهم است که به خاطر داشته باشید که میوه‌های خشک حاوی قند و کالری بالایی هستند و می‌توان به راحتی در خوردن آنها زیاده روی کرد.

به همین دلیل، میوه های خشک را فقط باید به مقدار کم مصرف کرد، ترجیحاً همراه با سایر مواد غذایی مغذی مانند مغزها، دانه ها یا ماست.

کشمش، سلطان‌ها و مویز ممکن است سلامت گوارش و سطح قند خون شما را بهبود بخشد، التهاب را کاهش داده و فشار خون شما را کاهش دهد از جنبه منفی، آنها همچنین قند و کالری بالایی دارند و باید در حد اعتدال مصرف شوند.

کشمش، سلطان‌ها و مویز همگی فوق‌العاده همه‌کاره هستند و می‌توان آنها را به تنهایی، به عنوان میان وعده یا به غذاهای برنج، خورش‌ها، سالادها، بلغور جو دوسر و محصولات پخته اضافه کرد.

با وجود تفاوت های جزئی در اندازه و طعم، هر کدام را می توان در بسیاری از دستور العمل های مشابه استفاده کرد و به راحتی می توان آنها را جایگزین یکدیگر کرد.

در اینجا چند ایده برای نحوه گنجاندن آنها در رژیم غذایی وجود دارد:

به یک بشقاب پنیر اضافه کنید: انگور خشک یک افزودنی لذیذ به یک بشقاب پنیر است کشمش پلویی آفتابی به عنوان بزرگ‌ترین از این سه، بهترین کارکرد را دارد و به خوبی با بری خامه‌ای، آجیل و کراکر ترکیب می‌شود.

به عنوان میان وعده صبح یا بعد از ظهر بخورید: می توانید آنها را به صورت ساده میل کنید یا به ماست یا آجیل اضافه کنید تا یک میان وعده مفیدتر داشته باشید متناوبا، سعی کنید ترکیب دنباله دار خود را بسازید.

به بلغور جو دوسر اضافه کنید: پاشیدن کمی کشمش پلویی چمنی، سلطان‌ها و مویز به شیرینی طبیعی فرنی شما می‌افزاید.
اضافه کردن به محصولات پخته شده: افزودن میوه های خشک به کلوچه، گرانولا و کوکی ها یک راه عالی برای شیرین کردن محصولات پخته شده است کشمش و سلطان به ویژه برای جذب طعم های دیگر خوب هستند و محصول نهایی را خوشمزه تر می کنند.

به خصوص مویز برای افزودن شیرینی و بافت به سالاد عالی است آنها به خوبی با سبزیجات تلخ و آجیل ترد جفت می شوند سعی کنید هر یک از این سه را به غذاهای خوش طعم مانند کاری، کوفته، چاتنی، پلو پلو و کوسکوس اضافه کنید مویز اغلب به دلیل اندازه کوچکشان بهترین عملکرد را دارند.

کشمش پلویی خرمایی، سلطان‌ها و مویز را در جای خنک، خشک و تاریک مانند انبار نگهداری کنید آنها را در یک کیسه در بسته قرار دهید یا آنها را در یک ظرف شیشه ای نگهداری کنید.

  • منابع:
    1. Are Raisins Good for You?
  • تبلیغات: 
    1. سبزیهایی خوش عطر پودر شده
    2. پیدا شدن بشکه فلزی در قطب شمال
    3. راز مردی که توانست در 24 ساعت سرمایه اش را سه برابر کند
    4. واکنش کشور های همسایه به افزایش ارسال محصولات صادراتی از ایران